tiistaina, elokuuta 29, 2006

Mitä kaikki maksoi?

Islannissa pärjää vähemmälläkin rahalla, mutta me halusimme tehdä PALJON. Olen halunnut vältellä totaalista tilinpäätöstä, koska olen tiedostanut, että matkaan on mennyt rahaa aika reilusti. Itseni vuoksi en ole siitä pahoillani, yksikään lantti ei mennyt hukkaan. Minut on kuitenkin kasvatettu säästäväiseksi, minkä vuoksi olen helposti puolustuskannalla tällaisen reissun jälkeen.

Kahden viikon seikkailuun minulla paloi rahaa noin 2850 euroa. Matkustukseen ja majapaikkoihin meni 1150 euroa, loput 1700 kului kaiken tekemiseen. Haluan kuitenkin korostaa, että koimme kaikenlaista: ratsastimme laavakentillä, teimme valasretken, lensimme pienlentokoneella jäätiköiden ja tulivuorien yllä, söimme kolmen ruokalajin illallisen juhannuksen kunniaksi, kävimme useissa museoissa ja ostimme matkamuistoja (mm. ihanat islantilaisneuleet).

Emme siis säästäneet.

Ruokaa kokkailimme välillä itse, välillä ruokailtiin kuppiloissa. Aamupalat laitettiin yleensä itse hostelleissa. Menu koostui kahvista, puurosta ja paahtoleivästä. Päivällä oli mukava nauttia eväistä, Islanti on täynnä mukavia eväänsyöntipaikkoja!

1 kommentti:

unda kirjoitti...

Hui! Uskalsit sitten kuitenkin laskea! Itse en ajatellut olla niin urhea.

Senttiäkään en kadu. Jos jotakin olis pitäny jättää väliin niin ehkä se on sitten se Islannin kasvit ja eläimet -opus, josta ajattelemattomasti maksoin kai jotain 70 euroa. Mutta se on hyvä kirja ja kannatan mielelläni tahoa, joka sellaisen on väsännyt.

Laivalla Islantiin maksaa muuten autolle ja kahdelle aikuiselle 1900 e. Näin minulle kertoi suomalaispariskunta Djúpivogurissa.